Pengunjung digalakkan menggunakan browser Mozilla Firefox untuk paparan yang lebih baik dan menghindarkan daripada adsense yang tidak diperlukan.

Saturday, September 08, 2007

Majlis Bacaan Yassin dan Solat Hajat UPKK dan PSRA 2007


Semalam 7hb. September 2007 aku sekeluarga telah menghadiri Majlis Bacaan Yassin dan Solat Hajat bagi murid-murid Sekolah Agama KAFA Integrasi Al-Thaqafah, Batu 14 , Puchong Selangor Darul Ehsan yang bakal menduduki Peperiksaan UPKK dan PSRA pada 24/9/2007 ~ 27/09/2007 ini. Majlis telah diadakan di Masjid Batu 14, Puchong dan diketuai oleh imam masjid tersebut dan dihadiri oleh murid-murid, guru-guru sekolah agama dan ibubapa masing-masing.


Anak perempuan kedua aku yang berada di dalam Tahun 5 adalah diantara salah seorang murid-murid yang akan menduduki peperiksaan UPKK tersebut.

Kehadiran murid-murid dan ibubapa pada hari tersebut agak kurang (sekitar 50 orang) berbanding dengan majlis yang sama pernah diadakan 2 tahun sebelumnya yang pernah aku hadiri di masjid tersebut semasa anak sulung aku menduduki peperiksaan PSRA pada 2005. Majlis dimulakan dengan sembahyang Maghrib secara berjamaah, bacaan Yassin dan doa. Selepas Solat Isya', Imam Masjid mengetuai Solat Hajat sebanyak 2 rakaat dan doa.

Majlis berakhir sekitar jam 9:15 malam selepas jamuan ringan yang di sediakan oleh pihak Sekolah Agama Al-Thaqafah.


Didoakan semoga pelajar-pelajar Sekolah Rendah Agama Al-Thaqafah yang akan akan menduduki peperiksaan tersebut akan beroleh kejayaan yang cemerlang.

Wassalam.
Mamat Chokia


No comments: