Pengunjung digalakkan menggunakan browser Mozilla Firefox untuk paparan yang lebih baik dan menghindarkan daripada adsense yang tidak diperlukan.

Tuesday, January 31, 2012

Pendaftaran SBPI Selandar Melaka


Alhamdullah, hari ini 31hb Januari 2012, aku telah selesai mendaftarkan anak kedua aku (Najwa Aini) yang mendapat tawaran ke Tingkatan 4 Sekolah Berasrama Penuh Integrasi (SBPI) yang terletak di Selandar Melaka.

Beliau telah mengakhiri persekolahannya di dalam Tingkatan 1-3 di Sekolah Menengah Kebangsaan Seri Bentong, Karak, Bentong, Pahang Darul Makmur.

Proses pendaftaran di SBPI Selandar yang dikhususkan untuk kemasukan ke Tingkatan 4 ini berjalan dengan lancar bermula dari jam 9 pagi dengan kemasukan lebih kurang 50 (kalau tak silap) orang pelajar sahaja. Selepas pendaftaran yang diikuti dengan sessi taklimat, anak aku mula memasuki asramanya yang ditemani oleh bukan sahaja seorang malahan 2-3 orang pelajar sukarela (lantikan sekolah) yang membantu menguruskan bermula dari pendaftaran sehinggalah proses kemasukan ke asrama.

Secara keseluruhannya, sekalung ucapan penghargaan dan terima kaseh kepada pihak sekolah SBPI yang telah menguruskan kemasukan pelajar dengan baik sekali terutamanya sikap ramah setiap pelajar yang ditemui yang sungguh-sungguh sedia membantu terutamanya pelajar baru.

Semua urusan pendaftaran dan membeli kelengkapan yang tak dijangka telah selesai jam 1.30 tengahari. Mudah-mudahan anak aku ini akan dapat menyesuaikan dirinya dengan suasana dan persekitaran yang baru ini dan akan memperolehi pencapaian yang cemerlang di dalam SPM 2013 nanti.





No comments: