Pengunjung digalakkan menggunakan browser Mozilla Firefox untuk paparan yang lebih baik dan menghindarkan daripada adsense yang tidak diperlukan.

Sunday, January 02, 2011

Jalan-Jalan Cari Makan : Restoran Istana Bambu


Seperti kebiasaannya, pada tiap-tiap tahun aku akan meluangkan masa bersama keluarga untuk program Jalan-Jalan Cari Makan di restoran pilihan.

Jalan-jalan Cari Makan kali ini pada 30hb. Disember 2010 dan aku memilih Restoran Istana Bambu yang terletak di Hulu Klang, Selangor Darul Ehsan. Restoran ini menjadi pilihan aku kerana binaan dan hiasannya adalah daripada 95% buluh bermula dari pintu masuk hinggalah ke ruangan tandas.

Sebelum itu aku telah terlebih dahulu membuat tempahan ruang makan di tempat yang lebih privasi iaitu ruangan "gazebo". Dengan menggunakan alat pandu arah GPS, aku sampai ke Restoran tersebut sekitar jam 9:00 malam dan terus ditunjukkan oleh penyambut tetamu ke arah gazebo tempahan aku.

Ruangan gazebo yang aku tempah ini memang cukup privasi, dibina dari >95% buluh beratapkan jerami padi seperti sebuah bangsal/pangkin yang boleh memuatkan 4-6 orang. Dan yang istimewanya lagi adalah makan bersila ala melayu...

Kami diberikan buku menu hidangan oleh penyambut tetamu. Setelah itu kami terus membuat pesanan menu makan malam iaitu :-
  1. Ikan Kerapu masak steam
  2. Crab meat & seafood toufu soup
  3. Dry Butter Prawn
  4. Telur Dadar mixed
  5. Crispy Grass Chicken
  6. Fried Fu Yong Egg
  7. Fried Crispy Beef
  8. Nasi Kosong
  9. Air Starfruit, Soya Bean, Watermelon, Kedondong Asam Boi, Carrot Milk, Ice cream

Kesemuanya berjumlah RM213.00. Alhamdulillah dalam masa lebih kurang 15-20 minit kesemua menu yang kami pesan siap sedia.... Apa lagi, kami pun menjamu selera sampai semuanya habis.... Kami semua amat berpuashati dengan masakan tersebut... sedap belaka.




kami beredar dari Restoran Istana Bambu tersebut lebih kurang jam 10:30 malam. Anak-anak aku berhajat hendak datang lagi ke sini. Bukan sahaja masakannya yang sedap, tetapi suasana restoran ini amat menyenangkan mata memandang selain kebersihan yang boleh dikategorikan sebagai no. 1.





No comments: