Pengunjung digalakkan menggunakan browser Mozilla Firefox untuk paparan yang lebih baik dan menghindarkan daripada adsense yang tidak diperlukan.

Monday, August 06, 2007

Pendawaian Elektrik-Shahril-Sujinah


Alhamdulillah, minggu ini akhirnya aku dapat jugak menyiapkan kerja-kerja Pendawaian Elektrik di rumah Kak Sujinah di Puchong. 5 lampu kalimantang dan 6 Power Point. Penat memang tak boleh nak cakap. Biasalah tu, mana ada kerja yang mudah. Tapi hasilnya berbaloi.

Aku dapat menyiapkannya dalam masa 1 hari setengah. Beliau nak aku jugak yang buat pendawaiannya tu. Agaknya beliau puas hati dengan kerja yang aku buat ataupun bayaran yang aku ambil adalah antara yang terendah....

Sebelum tu, aku Jumaat lepas (3hb. Ogos 2007) aku baru aje selesai buat pendawaian untuk sebuah rumah siap dengan DBnya sekali bagi rumah anak Kak Sujinah (Shahril) dengan 8 lampu kalimantang, 12 Power Point, 1 kipas siling. Pun begitu memandangkan banyak kerja yang perlu dilakukan, aku ajak adik aku Mohd Nizam dan kawan aku iaitu Albaki yang tinggal berdekatan dengan rumah aku.

Adik aku tu, sedang belajar di salah sebuah kolej di Melaka dalam jurusan Pendawaian Elektrik. Apabila tamat nanti dia akan dapat sijil Pendawai PW2. Semoga dia akan beroleh kejayaan.

Tapi kesian jugak kat Sharil tu sebab, walaupun aku dah siap kerja-kerja pemasangan tersebut, tapi meter TNB pulak tak dapat lagi. Menurut kata wireman kawan aku, borang yang dia submit di TNB Subang hilang dari simpanan TNB. Kenalah submit semula. Tapi aku jangkakan mungkin dalam seminggu dua ni dahlah kot. Bolehlah aku test sebelum Shahril pindah ke rumah barunya tu.

Wassalam.
Mamat Chokia.


No comments: