Pengunjung digalakkan menggunakan browser Mozilla Firefox untuk paparan yang lebih baik dan menghindarkan daripada adsense yang tidak diperlukan.

Tuesday, October 30, 2007

Aku Ada Bukan Kerana Nama


Terkadang, kebenaran yang kita ungkapkan takkan termampu difahami apatahlagi diakui oleh orang lain walaupun ianya amat pahit untuk kita harunginya. Yang pasti pada hakikatnya keikhlasan dan kejujuran pada setiap yang kita lakukan pasti diketahui oleh Allah s.w.t kerana Ia Maha Mengetahui setiap apa yang cuba dan dilakukan oleh hamba-hambaNya.

Memang telah menjadi resam kehidupan setiap apa jua yang kita lakukan belum pasti akan mendambakan kegembiraan pada semua orang walau kegembiraan itu sepatutnya dimiliki oleh insan lain yang selayaknya. Hakikatnya perlumbaan dalam mengejar nama, pangkat dan darjat pasti akan berakhir dengan kekecewaan yang terkadang waktu amat pahit untuk dipikul oleh insan lain.

Memang, kita tidak boleh lari daripada menerima hakikat bahawa keikhlasan yang kita dambakan bakal diperlekehkan oleh mereka-mereka yang takut dan enggan berhadapan dengan kebenaran yang hakiki lalu mendakyah setiap yang kita lakukan dengan pelbagai prasangka dan tohmahan yang keterlaluan.

Setiap apa jua yang kita lakukan yang disertai dengan niat yang ikhlas, pasti akan menemui kejayaan dan kebahagiaan walaupun ianya sukar untuk direalisasikan sesingkat waktu. Kebenaran itu pasti akan menyerlahkan sinarnya apabila telah tiba waktu dan ketikanya nanti.

Sememangnya Allah s.w.t yang Lebih Memahami Kebenaran itu.

Wassalam.

No comments: