Pengunjung digalakkan menggunakan browser Mozilla Firefox untuk paparan yang lebih baik dan menghindarkan daripada adsense yang tidak diperlukan.

Monday, February 04, 2008

Lawatan ke Teguh Ternak


Pada 2 Februari 2008 (sabtu) yang lalu aku telah mengunjungi Ladang Teguh Ternak yang terletak di Meru, Kelang, Selangor. Kedatangan aku disambut mesra oleh Pemilik Ladang Ternak En Idris bersama-sama dengan 2 orang lagi adik beradik beliau iaitu En Kamal dan En Halim.

Dalam pertemuan hampir 2 jam itu, En Idris tersangatlah mesra dan tak langsung menunjukkan sikap acuh tak acuh dengan kehadiran aku walaupun aku masih lagi baru di dalam bidang penternakan ini.

Tujuan aku untuk ke sana adalah untuk meninjau-ninjau dahulu tempat tersebut kerana aku akan menghadiri kursus Ternakan Kambing di situ pada cuti Tahun Baru Cina ini.

Sempat juga aku korek beberapa ilmu daripada En. Idris yang juga seorang pesara polis, tentang penternakan kambing ini bermula daripada tapak projek hinggalah ke bab pemasarannya. Mudah-mudahan apabila aku menghadiri kursus nanti, taklah terpingga-pingga pulak, memandangkan inilah kali pertama aku menjejakkan kaki di sana. Jadi, sekurang-kurangnya aku dah tahu sedikit sebanyak kedudukan ladang ternak tersebut serta personaliti pemiliknya.

InsyaAllah, balik daripada kursus tersebut nanti, aku akan mencerita pengalaman semasa mengikuti latihan tersebut.

Wassalam.




No comments: